هر آنچه که باید در خصوص چشمی سنسور درب اتوماتیک قبل از خرید بدانید

 

چشمی درب اتوماتیک یکی از مهمترین بخش های هر درب اتوماتیک می باشد. در این مطلب در رابطه با چشمی در اتوماتیک و قیمت انواع آن صحبت خواهیم کرد.

برای خرید و استعلام قیمت چشمی درب اتوماتیک با گارانتی و خدمات پس از فروش، لیست قیمت چشمی درب اتوماتیک  و دریافت توضحات جامع در این خصوص از ایران اتوماتیک دُر با شماره های زیر تماس برقرار نمایید .

02188536491    –   09128151928

 

فهرست مطالب

  1. چشمی درب اتوماتیک
  2. پرفروش ترین چشمی های درب اتوماتیک
  3. سنسور درب اتوماتیک M254
  4. چشمی درب اتوماتیک BEA
  5. قیمت چشمی و سنسور درب اتوماتیک
  6. محل نصب چشمی درب اتوماتیک
  7. نحوه عملکرد سنسور درب اتوماتیک
  8. نحوه عملکرد چشمی مادون قرمز درب اتوماتیک (خطی)
  9. چشمی فوتوسل چیست؟
  10. سوالات متداول در خصوص چشمی درب اتوماتیک

 


چشمی درب اتوماتیک
قیمت چشمی درب اتوماتیک

 

چشمی درب اتوماتیک

سنسور  یا چشمی درب اتوماتیک  جزوی از قطعات  درب اتوماتیک می باشد که وظیفه اصلی آن شناسایی شایاء یا افراد در فاصله مشخص از در اتوماتیک است. سنسور درب اتوماتیک قابل تنظیم بوده و قادر است مقدار حساسیت خود رامتناسب با نیاز و میزان تردد افراد یا اشیاء کم و زیاد نماید.

سنسور درب اتوماتیک  روی انواع درب های خودکار نصب میگرد، از جمله درب پارکینگ ف درب فروشگاه یا مرکز خرید ، درب هتل ، گیت های فرودگاه ، درب ساختمان های تجاری ، اداری و یا مسکونی و …

 

سنسور های درب اتوماتیک  معمولا متناسب با نوع و ابعاد درب مورد نظر شما دارای انواع متعددی هستند، معمولا پرفروش ترین چشمی های درب اتوماتیک در بازار شامل موارد زیر می‌باشند:

 

پرفروش ترین چشمی سنسور درب اتوماتیک :

  • چشمی سنسور درب اتوماتیک زِن(Zen)
  • چشمی سنسور درب اتوماتیک زِن سیف(Zen Safe)
  • چشمی سنسور درب اتوماتیک ایگل
  • چشمی سنسور درب اتوماتیک بی (BEA)
  • چشمی سنسور درب اتوماتیک M254
  • چشمی سنسور درب اتوماتیک فلای
  • چشمی سنسور درب پارکینگ یوتاب

 

شرکت ایران اتوماتیک دُر یکی از بهترین مراکز فروش انواع سنسور در اتوماتیک و چشمی در پارکینگ و همچنین بورس لوازم کرکره برقی در تهران و سراسر ایران می باشد که همواره با ارائه کیفیت بالا و دوام زیاد محصولات رضایت مشتریان و مخاطبین خود را جلب کرده است.  در حال حاضر چشمی و سنسور های موجودی که ما در کمپانی ایران اتوماتیک در به مشتریان عرضه میکنیم شامل چشمی سنسور Zen, Zensafe , Bea  و M254 میباشد.

چشمی درب M254

چشمی درب اتوماتیک برند M254 یکی از محصولات با کیفیت ، مطمئن و درجه یک چینی کمپانی ماست که برای کنترل و ایمنی درب های اتوماتیک شما استفاده می شود. این سنسور دارای قابلیت تشخیص حرکت افراد و اشیاء در محدوده درب است و در صورت شناسایی هرگونه مانع، درب را به صورت خودکار متوقف و یا باز می کند. چشم M254  استفاده از تکنولوژی پیشرفته، دارای عمر طولانی و عملکرد قابل اعتمادی است.

در میان سنسورهای ذکر شده محصول کمپانی BEA یکی از انواع پرفروش چشمی های درب اتوماتیک می باشد که به دلیل کیفیت بالا و دوام زیاد ، یکی از محبوبترین چشمی های درب اتوماتیک به حساب می آید. شایان ذکر است این سنسور محصول کشور بلژیک می باشد.

چشمی درب BEA

در میان سنسورهای ذکر شده محصول کمپانی BEA یکی از انواع پرفروش چشمی های درب اتوماتیک می باشد که به دلیل کیفیت بالا و دوام زیاد ، یکی از محبوبترین چشمی های درب اتوماتیک به حساب می آید. شایان ذکر است این سنسور محصول کشور بلژیک می باشد.

همچنین چشمی های Zen  و Zensafe محصول برند BEA می باشند.

 

چشمی درب اتوماتیک Bea
چشمی درب اتوماتیک Bea
پیشنهاد میکنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت انواع  درب اتوماتیک شیشه ای و قیمت درب برقی پارکینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.
02188536491    –   09128151928

 

قیمت چشمی و سنسور درب اتوماتیک شیشه ای (خرداد 1402)

در ابتدا باید اعلام کنیم با توجه به نوسانات شدید در بازارهای ایران قیمت اعلامی زیر تنها برای هفته سوم خرداد ماه معتبر می باشد .

قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای بستگی به نوع و برند درب اتوماتیک دارد.به همین دلیل پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت چشمی درب اتوماتیک شیشه ای با یکی از شماره تلفن های ما در وبسایت ایران اتوماتیک در تماس حاصل فرمایید.

 

نام محصول
برند
محصول کشور
قیمت نهایی
چشمی تک کاره درجه 1 BEA – Zen بلژیک 2250000
چشمی دو کاره درجه 1 BEA – Zen Safe بلژیک 7500000
چشمی تک کاره  و دوکاره درجه 1 BEA – Zen Safe | BEA – Zen بلژیک 9000000
چشمی تک کاره درجه 1 M254 چین 1350000
چشمی دو کاره درجه 1 M254 چین 4500000
چشمی تک کاره  و دو کاره درجه 1 M254 چین 5100000
چشمی ایگل Eagle بلژیگ 1050000

 

محل نصب چشمی درب اتوماتیک

محل نصب سنسور در درب های مختلف و مکان های متفاوت ، متغیر می باشد . مثلا گاهی اوقات در روی اپراتور ، گاهی اوقات در بغل درب و در فاصله 15 تا 30 سانتی متری و گاهی در زیر زمین قرار داده میشود .

 

نحوه عملکرد سنسور درب اتوماتیک

چشمی درب اتوماتیک به دو صورت عمل میکند :

1 خطی

2- اوریب

3-اوریب خطی

حالت خطی بیشتر در درب پارکینگ ها یا گیت ها کاربرد دارد  اما حالت دوم یا اریب برای انواع درب های اتوماتیک اسلایدینگ ، تلسکوپی ، فولدینگ و … مورد استفاده قرار میگیرد .

در توضیح نحوه عملکرد چشمی درب اتوماتیک باید عرض کنیم که سنسور نصب شده امواج ماکرو ویو را به محدوده دو متری یا محدوده تایین شده ارسال میکند ، در صورت برخورد امواج به اشیاء یا افراد دستورات لازم برای باز کردن درب به مرکز کنترل ارسال و درب به مدت تایین شده باز می شود و بعد از سپری شدن تایم مشخص دستور بسته شدن درب صادر میشود و این روال ادامه دارد.

 

نحوه عملکرد چشمی مادون قرمز درب اتوماتیک (خطی)

سنسور مادون قرمز قطعه ایست که جلوی درب ورود/خروج نصب می شود. عملکرد سنسور های مادون قرمز به این صورت است که وقتی روبروی هم قرار می گیرند یک خط مادون قرمز که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد در محل تایین شده ایجاد می کند و زمانی که مانعی بین این دو چشمی قرار بگیرد ارتباط نوری ایجاد شده آن ها قطع شده و در لحظه به صورت اتوماتیک دستوری به کنترل کننده مرکزی درب اتوماتیک صادر می‌شود و در نهایت درب برای مدت تایین شده باز شده و مجددا بسته می‌شود .

 

چشمی فتوسل چیست؟

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که چشمی فتوسل چیست؟ دوستان  ما در واقع چیزی به عنوان چشمی فتوسل نداریم بلکه فتوسل چشمی داریم!

فتوسل چشمی در واقع یک نوع حسگر است که بدون تماس یافتن با جسم و تنها به کمک ارسال پرتو در تمام عرض درب فعالیت کرده و مکانیزمش فعال می‌شود. یعنی فتوسل چشمی همان امواج مادون قرمز یا ماکروویو میتواند باشد تمام! لازم به ذکر است که فتوسل چشمی امروزه در آسانسور ها و پله برقی ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع فتوسل چشمی یا چشمی فتوسل

  • فتوسل معمولی
  • فتوسل برد بلند
  • فتوسل گردان
  • فتوسل وایرلس
  • فتوسل آینه ای

فتوسل معمولی ؛ این سنسور ها دارای برد کوتاهی هستند و معمولا بر روی دیوار و از روش سیم‌کشی تنظیم و نصب می‌شوند.

فتوسل برد بلند ؛ همانطور که از نامش پیداست برای بردهای بلند و ارتفاع بالا کاربرد دارند که معمولا در مکان‌هایی مانند ساختمان‌های تجاری و مراکز خرید با ارتفاع زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فتوسل گردان ؛ سنسور فوتوسل گردان این قابلیت را دارد تا در تمام زوایا همانند چشم انسان کل محیط اطراف خود را زیر نظر بگیرد تا در صورت لزوم  واکنش مناسب را از خود نشان دهد.

فتوسل وایرلس ؛ مدرن ترین نوع سنسور فتوسل در اتوماتیک فتوسل وایرلس می‌باشد. این مدل چشمی فوتوسل بدون نیاز به سیم و کابل و برق و فقط با استفاده از اینترنت کار میکند و بهترین واکنش را از خود نشان دهد.

فتوسل آینه ای ؛ فتوسل آینه ای اینگونه عمل میکند که یک آینه مقابل فرستنده و گیرنده قرار داده می‌شود  و فرستنده می‌تواند نور را منعکس کند و گیرنده آن را دریافت نماید ، به این صورت دستورات لازم برای باز و بسته شدن درب ها به CPU ارسال می‌شود.

برای دریافت آموزش تنظیم درب اتوماتیک و کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تعمیر درب اتوماتیک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

 

 

سوالات متداول در خصوص چشمی درب اتوماتیک؛

 

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است این است که چشمی درب اتوماتیک یا سنسور پارکینگ چطور کار می کند؟

ساز و کار و عملکرد تمامی درب های اتوماتیک تقریبا یکی است اما در پاسخ به سوال فوق ما میخواهیم در خصوص سنسور های درب پارکینگ صحبت کنیم .

همانگونه که در بخش های ابتدایی این مقاله عنوان کردیم در سیستم های سنسور خطی ، دو چشمی در رو بروی یکدیگر و در فاصله معینی قرار میگیرند و یکی نور نامرئی را به صورت خطی برای یکدیگر ارسال میکنند، در صورتی که اشیاء و یا افراد از روبروی سنسور ها عبور کنند و باعث قطع شدن ارتباط نوری این دو چشمی گردند دستورات لازم برای پردازنده مرکزی ارسال شده و درب باز میگردد.

چشمی یا سنسور یکی از قطعاتی است که درپک هر جک پارکینگی یا پک در اتوماتیک موجود است .

هنگام نصب سنسور درب پارکینگ باید چشمی را در نزدیکی درب در ارتفاع کمتر از یک متر نصب کنید. نکته مهم نصب چشمی ها این است که حتما باید آنها را روبروی هم نصب کنید تا همانطور که ذکر کردیم یک خط نوری بین هم ایجاد کنند.

تنظیمات کنترل باکس یا مدار کنترل  این امکان را به سیستم میدهد که مشخص شود در صورت قطع شدن این خط نوری در هر زمان چه اتفاقی بیفتد. به عنوان مثال بسیاری از درب ها برای مواقعی که درب در حال باز شدن است و مانعی جلوی سنسور بیاید هیچ برنامه ای در نظر نمی گیرند و تنظیمات پیش فرض به این صورت است که درب به مسیر خود را ادامه می‌دهد.

 

آیا لازم است از چشمی / سنسور اضافه استفاده کنیم؟

اتفاقات بسیاری ممکن است برای چشمی های درب اتوماتیک بیفتد ، از جمله سرقت ، نفوذ آب ، اتصالی ، ضربه و… و یا حتی اگر اتفافات فوق موجب از کار افتادگی درب اتوماتیک شما نشود ، چشمی اصلی هر جک پس از کارکرد طولانی به علت فرسایش درست عمل نمی کند یا در موارد دیگر آب به داخل آن نفوذ کرده و باعث از کار افتادگی آن می شود .

 

آیا سنسور راست و چپ جک پارکینگی با هم  فرق دارند؟

بله. درواقع یکی از چشمی ها دارای ورودی برق و رله است و دیگری صرفا ورودی برق 24 یا 12 ولت. تمامی چشمی های درب پارکینگ به صورت جفت به فروش می رسد و به صورت تکی قابل خرید نیست. خروجی رله برای چشمی ها از نوع No و NC است که در اکثر جک های پارکینگی از NC استفاده می‌شود.

 

آیا چشمی های درب اتوماتیک را می‌توان روی هر دری نصب کرد ؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم بله !  شما می توانید از هر نوع چشمی درب اتوماتیک برای سیستم خود استفاده کنید. تغذیه سنسور ها به گونه ای هستند که 12 تا 24 ولت را پشتیبانی کنند ولی قبل از نصب، دفترچه راهنما چشمی را حتما مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه می توان این ورودی را تغییر داد. در نتیجه می توان برای جک ها یا اپراتور های آلمانی یا ایتالیایی که سنسورشان از کار افتاده از چشمی ارزان ایرانی یا چینی استفاده کرد.

 

آیا اشعه و امواج چشمی درب اتوماتیک برای انسان مضر است؟

خیر اشعه ماون قرمز یا امواج ماکروویو حاصله از سنسور درب اتوماتیک به وسیله برق تولید شده و هیچگونه زیانی برای انسان ندارند.

 

استفاده از چشمی چه خطراتی دارد؟

اکثر افراد از چگونگی کارکرد سنسورهای  انواع درب اتوماتیک اطلاع دارند که همین امر متاسفانه باعث می شود سارقان از هر باگی کمال استفاده را ببرند . آنها دقیقا میدانند که موتور اپراتور یا جک پارکینگ تا چه زمانی کار می کند و در زمان مناسب اگر با شیءای از بسته شدن درب ممانعت کنند به راحتی میتوانند وارد مکان مورد نظر شده و اقدام به سرقت و یا وارد آوردن خسارات به اموال شما کنند .

توصیه ما به همراهان ایران اتوماتیک دُر در خصوص حفاظت از اماکنی که از درب و یا جک اتوماتیک استفاده میکنند این است که تا زمانی که درب کامل بسته نشده و فلاشر چشمک زن خاموش نشده است چشم از درب ورود/خروج  بر ندارند و محل را ترک نکنند چرا که سارقان به راحتی می تواند وارد ساختمان شما شوند.

 

آیا چشمی درب اتوماتیک از محیط فیلمبرداری / عکسبرداری میکند؟

خیر ، سنسور های نصب شده روی تمامی درب های اتوماتیک تنها با امواج ماکروویو و مادون قرمز دستورات خود را به مرکز پردازش ارسال میکنند و هیچ گونه تصویربرداری یا فیلمبرداری از محیط انجام نمیدهند.

 

آیا چشمی درب اتوماتیک معیوب را می توان تعمیر کرد؟

معمولا سنسور درب اتوماتیک به ندرت معیوب میشود و باید از این موضوع مطلع باشید که ایراد میتواند از قطعی سیم ها یا جای دیگری باشد، اما در هر صورت تکنسین های ما در ایران اتوماتیک دُر می توانند ایرادات جزئی چشمی ها را برطرف کنند .